Τζάκρη: Ερώτηση για την επέκταση του Δυτικού́ Προαστιακού́ της Θεσσαλονίκης στην Έδεσσα, μέσω Γιαννιτσών

Τζάκρη:  Ερώτηση για την επέκταση του Δυτικού́ Προαστιακού́ της Θεσσαλονίκης στην Έδεσσα, μέσω Γιαννιτσών
19 Ιουνίου, 2020

Τζάκρη: Ερώτηση για την επέκταση του Δυτικού́ Προαστιακού́ της Θεσσαλονίκης στην Έδεσσα, μέσω Γιαννιτσών

Στη Βουλή φέρνει το θέμα της επέκτασης του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης μέχρι την πόλη της Έδεσσας, μέσω των Γιαννιτσών, η βουλευτής Πέλλας με τον ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεοδώρα Τζάκρη, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε προς στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως αναφέρεται στο κείμενο, η βουλευτής θεωρεί πως το έργο αυτό το οποίο θα συνδέσει την Έδεσσα και τα Γιαννιτσά, μέσω προαστιακού, με την Θεσσαλονίκη, εξυπηρετώντας, ταυτοχρόνως, και όλες τις ενδιάμεσες
κωμοπόλεις (Χαλκηδόνα, Κουφάλια, Άγιος Αθανάσιος κλπ.), θα πρέπει να αποτελεί μια από τις πρώτες προτεραιότητες της χώρας στα σιδηροδρομικά έργα, μετά τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας-
Θεσσαλονίκης.

Το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 18 Ιουνίου 2020

Προς: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Προέκταση του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης στην Έδεσσα μέσω των Γιαννιτσών»
Κύριε Υπουργέ,
Το έργο της επέκτασης του Δυτικού Προαστιακού της Θεσσαλονίκης στην Έδεσσα,
μέσω Γιαννιτσών, το οποίο θα συνδέσει σιδηροδρομικά τα Γιαννιτσά με την
Θεσσαλονίκη εξυπηρετώντας ταυτοχρόνως και όλες τις ενδιάμεσες κωμοπόλεις
(Χαλκηδόνα, Κουφάλια, Άγιος Αθανάσιος κλπ.), θα πρέπει να αποτελεί μια από τις
πρώτες προτεραιότητες της χώρας στα σιδηροδρομικά έργα, μετά τον σιδηροδρομικό
άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκης.
Το έργο αυτό είναι εφικτό και δελεαστικό, εφόσον θα συνδέσει περιοχές όμορες στην
Θεσσαλονίκη με το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης με το φιλικότερο
περιβαλλοντικά και φτηνότερο μεταφορικό μέσο τον σιδηρόδρομο και για τον λόγο
αυτό έχει εκπονηθεί από το 2007 μελέτη σκοπιμότητας, η οποία όμως έχρηζε
επικαιροποίησης, ενώ στην συνέχεια κατά την διάρκεια της διακυβέρνησης του
ΣΥΡΙΖΑ εκπονήθηκαν από τον ΟΣΕ σημαντικές προμελέτες (αναγνωριστική
χάραξης, εφικτότητας, σκοπιμότητας κλπ) με στόχο την ένταξη τόσο της οριστικής
μελέτης όσο και της κατασκευής του συγκεκριμένου έργου σε χρηματοδοτικό
εργαλείο.
Με την από 9-4-2020 απόφασή σας ορίσατε Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρομικών
Έργων, αποτελούμενη από 3 μέλη, η οποία, σύμφωνα με την απόφασή σας,
«…παρέχει στρατηγική εποπτεία και καθοδήγηση και συντονίζει την έγκαιρη
εκπόνηση Σχεδίου Δράσης από την Κοινή Ομάδα Εργασίας….» στην οποία
μετέχουν πέραν των προέδρων και των διευθυνόντων συμβούλων του ΟΣΕ και της
ΕΡΓΟΣΕ και υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η
οποία ανέλαβε την υποχρέωση να παρουσιάσει σχέδιο δράσης σε τρία στάδια, αλλά
ουδέποτε συνεδρίασε μέχρι σήμερα. Η Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρόμων θα
εισηγηθεί τελικά προς τον Υπουργό, μεταξύ άλλων και για το ποια νέα
σιδηροδρομικά έργα θα ενταχθούν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη νέα
προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ (2021 – 2030) ενώ θα προτείνει και ένα νέο
μηχανισμό υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων.

Για τους λόγους αυτούς,
Ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:
1) Αποτελεί το έργο της επέκτασης του Δυτικού Προαστιακού της
Θεσσαλονίκης στην Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών προτεραιότητα στα
σιδηροδρομικά έργα που θα εκπονηθούν στην Περιφέρεια Κεντρικής
Μακεδονίας;
2) Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε για την ένταξή τόσο της οριστικής
μελέτης όσο και της κατασκευής του σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα
(ΕΣΠΑ, CEF κλπ);

Σχόλια