Σύσκεψη φορέων στη Νάουσα σχετικά με την πρόοδο κατασκευής του οδικού άξονα Σκύδρα-Νάουσα-Βέροια (κάθετη στην Εγτατία)

Σύσκεψη φορέων στη Νάουσα σχετικά με την πρόοδο κατασκευής του οδικού άξονα Σκύδρα-Νάουσα-Βέροια (κάθετη στην Εγτατία)
23 Ιουνίου, 2009

Σύσκεψη φορέων στη Νάουσα σχετικά με την πρόοδο κατασκευής του οδικού άξονα Σκύδρα-Νάουσα-Βέροια (κάθετη στην Εγτατία)

Στην ενημερωτική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 20-6-2009 στην αίθουσα εκδηλώσεων «Ναϊάς» στη Νάουσα με πρωτοβουλία του Δημάρχου Νάουσας και θέμα τον οδικό άξονα «Σκύδρα-Νάουσα-Βέροια» (κάθετη στην Εγνατία) παρέστη η βουλευτής Πέλλας του ΠΑΣΟΚ, Θ. Τζάκρη.
Η βουλευτής συνεχάρη τον Δήμαρχο Νάουσας κ. Τάσο Καραμπατζό για την διοργάνωση της εκδήλωσης, η οποία όπως είπε είχε τριπλό στόχο: να καταδείξει την πασίδηλη ωφελιμότητα και την αναγκαιότητα του συγκεκριμένου έργου στις τοπικές κοινωνίες των δύο νομών Πέλλας και Ημαθίας, ωφελιμότητα για την οποία όπως είπε η κ. Τζάκρη είμαστε όλοι πεπεισμένοι, να παρουσιάσει το στάδιο στο οποίο βρίσκεται σήμερα το έργο και να καταρτίσει συντονιστική επιτροπή δυναμικής διεκδίκησης για την χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ ή τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να μπορέσει το έργο της κάθετης σύνδεσης στην Εγνατία Οδό να υλοποιηθεί.
Όπως ανέφερε η κ. Τζάκρη το έργο αυτό στα τμήματα που διέρχεται τους δύο νομούς και έχει ξεκινήσει ουσιαστικά από το 2003 εμφανίζει σημαντικότατες καθυστερήσεις και δυσχέρειες στην κατασκευή του, δεδομένου ότι για το τμήμα Κοπανός-Σκύδρα, το οποίο ουσιαστικά αφορά το κομμάτι της σύνδεσης του Ν. Πέλλας με την Εγνατία Οδό, μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η μελέτη και μπόρεσε το έργο ν' αποκτήσει μελετητική ωριμότητα, ενώ δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την κατασκευή του.
Αλλά και τα τμήματα της καθέτου που διέρχονται το Ν. Ημαθίας επίσης αντιμετωπίζουν δυσχέρειες και προβλήματα, όπως επεσήμανε η βουλευτής. Έτσι το τμήμα Πατρίδα-Εγνατία Οδός, που ουσιαστικά αφορά την σύνδεση με την Εγνατία Οδό, βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ολοκλήρωσης των προκαταρτικών μελετών κι αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα απαιτηθεί τουλάχιστον 1,5 χρόνος ακόμη για να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες μελέτες ούτως ώστε να είναι το έργο σε θέση να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Σύμφωνα με την κ. Τζάκρη πρόβλημα καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του έργου της κατασκευής αντιμετωπίζει και το τμήμα Νάουσα-Κοπανός, καθώς σήμερα βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της μελέτης.
Το δε τμήμα Πατρίδας-Νάουσας που κατασκευάζεται στις μέρες μας παρουσιάζει εμπλοκή λόγω των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, διαδικασία η οποία βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η κ. Τζάκρη τόνισε ότι η κάθετος στην Εγνατία Οδό στα τμήματα που διέρχονται και τους δύο νομούς θα πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα και επιτακτικά. Είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας και για τους δύο νομούς, πολύ περισσότερο για τον νομό Πέλλας, ο οποίος ευρισκόμενος εκτός των μεγάλων οδικών αξόνων, εφόσον δεν διαθέτει πρόσβαση στην Εγνατία Οδό, πρόσωπο στην ΠΑΘΕ και πύλη εξόδου προς τον Βορρά, υφίσταται συγκοινωνιακή απομόνωση. Επομένως η ολοκλήρωσή του κρίνεται επιβεβλημένη για ν' αποκτήσει ο νομός Πέλλας συγκοινωνιακή εξωστρέφεια, με ότι αυτό συνεπάγεται για την πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή παραγωγή και των δύο νομών και την αναπτυξιακή τους προοπτική εν γένει.
Όμως για να συμβεί αυτό, κατέληξε η κ. Τζάκρη, η οποία καυτηρίασε την απουσία του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τσιότρα απ' αυτή την πολύ σημαντική σύσκεψη, θα πρέπει να υπάρξει η πολιτική βούληση και δέσμευση από την πλευρά της κυβέρνησης καταρχήν για την επίσπευση των διαδικασιών και επίσης για την κάλυψη μεγάλου μέρους του έργου από εθνικούς πόρους, ήτοι από τον κρατικό προϋπολογισμό, δεδομένου ότι στην Δ' Προγραμματική Περίοδο (το λεγόμενο ΕΣΠΑ) έχουν εξασφαλισθεί πόροι για την οδοποιία της τάξεως των 200.000.000 ευρώ για όλη την Κεντρική Μακεδονία, ενώ η ολοκλήρωση μόνο της καθέτου στην Εγνατία απαιτεί 100.000.000 ευρώ και ο νομός Πέλλας έχει και άλλες σοβαρότατες εκκρεμότητες, που αφορούν την ολοκλήρωση των τμημάτων της Εθνικής οδού Θεσ/νίκης-Φλώρινας που διέρχονται τον νομό.
Τέλος η κ. Τζάκρη ζήτησε να ενταχθεί και εντάχθηκε στην συντονιστική επιτροπή για την δυναμική διεκδίκηση της χρηματοδότησης του έργου, είτε από το ΕΣΠΑ 2007-2013, είτε από το αρμόδιο Υπουργείο, και την άμεση προώθηση των διαδικασιών.-

Σχόλια