Παραδόθηκε η Παράκαμψη της Πελλαίας Χώρας από τον Γ.Γ. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Παραδόθηκε η Παράκαμψη της Πελλαίας Χώρας από τον Γ.Γ. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
17 Σεπτεμβρίου, 2008

Παραδόθηκε η Παράκαμψη της Πελλαίας Χώρας από τον Γ.Γ. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Επιθεώρηση και επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία της Παράκαμψης της Πελλαίας Χώρας πραγματοποίησε χθες το πρωί, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθηγητής, Γιώργος Τσιότρας. Στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνεται εκτός της παράκαμψης της Ελληνιστικής Πέλλας, μήκους τριών χιλιομέτρων και η κατασκευή τμήματος της νέας εθνικής οδού Χαλκηδόνας – Έδεσσας, μήκους 5 χιλιομέτρων, αλλά και συνδετήρια οδός αυτών των δυο τμημάτων, μήκους 1,8 χλμ., που επίσης παραδόθηκαν στην κυκλοφορία. Ο προϋπολογισμός του έργου έφτασε στα 17,8 εκατομμύρια ευρώ, ενώ πληρώθηκαν σημαντικά ποσά για τις απαλλοτριώσεις, που έφτασαν μαζί με τις μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας στα 19 εκ. ευρώ. Σε ερώτημα που του έθεσα για το ΠΑΣΟΚ και συγκεκριμένα για τον πολιτικό εκπρόσωπο, υπεύθυνο για τα δημόσια έργα, Γιάννη Μαγκριώτη, ο οποίος περιόδευσε την προηγούμενη εβδομάδα στο Νομό Πέλλας και υποστήριξε ότι ενώ οι μελέτες είχαν ολοκληρωθεί πριν μια πενταετία η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει παραδώσει μόνο ελάχιστα κομμάτια, τι απαντά; Υποστήριξε ότι «Το έργο ενώ είχε δημοπρατηθεί το 2003 κινδύνευσε να μη γίνει ποτέ, λόγω εμπλοκών. Κατορθώσαμε να το απεμπλέξουμε, να σταματήσουμε τις καθυστερήσεις, να διασφαλίσουμε τη χρηματοδότησή του, που κινδύνευε να χαθεί και με τα κονδύλια του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας να υπογράψουμε τη σύμβαση το 2005. Το έργο παραδίδεται σήμερα επισήμως στην κυκλοφορία, που είναι και η προβλεπόμενη από το χρονοδιάγραμμα περάτωσή του. Παράλληλα, καταργείται πλέον το αντίστοιχο τμήμα της υφιστάμενης εθνικής οδού, που διασχίζει τους αρχαιολογικούς χώρους, οι οποίοι πλέον ενοποιούνται και αναδεικνύονται περαιτέρω. Το τμήμα της νέας εθνικής οδού των πέντε χιλιομέτρων είναι ήδη έτοιμο και παραδίδεται στην κυκλοφορία, ενώ θα δώσουμε σε χρήση το πρώτο εξάμηνο του 2009 και το επόμενο τμήμα της Παραλίμνης, μήκους 5,6 χλμ., που η κατασκευή του βρίσκεται σε εξέλιξη με άλλη εργολαβία». Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα οδικά έργα που κατασκευάζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο Νομό Πέλλας: για το Τμήμα Παραλίμνης που αφορά στη νέα εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – Φλώρινας - ΠΓΔΜ. και περιλαμβάνει τρεις γέφυρες, δυο ισόπεδους κόμβους, μια συνδετήρια οδό ενός χιλιομέτρου και αποκατάσταση του αγροτικού οδικού δικτύου. Το έργο είναι προϋπολογισμού 17 εκ. ευρώ, δημοπρατήθηκε το Μάρτιο του 2006 και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2009. Επίσης, ολοκληρώνεται η Νότια Παράκαμψη Έδεσσας: μέσα στους επόμενους μήνες. Στο πλαίσιο του έργου κατασκευάζονται δυο τμήματα της νέας εθνικής οδού Χαλκηδόνας – Έδεσσας – Φλώρινας, συνολικού μήκους 3,5 χλμ ενώ γίνεται διαπλάτυνση της παλιάς εθνικής οδού Χαλκηδόνας – Έδεσσας στην περιοχή και των δυο κόμβων και αποκαθίσταται το αγροτικό και δημοτικό δίκτυο σε μήκος 5 χλμ. Καταλήγοντας μίλησε για το τμήμα Άγρα – Βρυττών, του οποίου αποκαθίσταται κομμάτι μήκους 7,5 χλμ. και το έργο αρχίζει 500 μέτρα από την έξοδο του Άγρα και καταλήγει στα Βρυτά, όπου συνδέεται με ήδη κατασκευασμένο οδικό τμήμα της εθνικής οδού, στα στενά της Αρνισσας. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 11 εκ. ευρώ και δημοπρατήθηκε πριν από ένα χρόνο. Υπήρξε προσφυγή κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού, όμως μετά την εκδίκαση έχει εγκριθεί πια η ανάθεση του έργου σε ανάδοχο. Μέσα στις επόμενες μέρες θα εγκρίνουν τα συναρμόδια υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, Αγροτικής Ανάπτυξης και Πολιτισμού τους περιβαλλοντικούς όρους, ώστε να υπογραφεί η σύμβαση και να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής. Μετά την υπογραφή της σύμβασης θα χρειαστούν δυο χρόνια για την ολοκλήρωση του έργου. Έως τον Δεκέμβριο του 2008 η μελέτη Σύνδεση του Δήμου Πέλλας με τη νέα εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – Φλώρινας – ΠΓΔΜ, μέσω ανισόπεδου κόμβου: προϋπολογισμός 300.000 ευρώ Ο κ. Τσιότρας αναφέρθηκε στις μελέτες που εκπονούνται για άλλα δυο οδικά έργα στο Νομό Πέλλας, από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: Οδικός άξονας από τον κόμβο Κοπανού μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο με την εθνική οδό Έδεσσας, του άξονα Εγνατία Οδός – Εθνική οδός Έδεσσας: προϋπολογισμός 1.365.000 ευρώ. Θα συνδεθεί ο Νομός Πέλλας με την Εγνατία Οδό. Ο δρόμος θα έχει δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης, διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας, ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο οδικό δίκτυο. Επίσης, στη διαδικασία της ανάθεσης, όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσιότρας, είναι άλλη μια μελέτη, που αφορά στο τμήμα Έδεσσα – Όρια Νομού Φλώρινας. «Ουσιαστικά πρόκειται να μελετήσουμε το τμήμα Έδεσσας – Άγρα, μήκους 5 χλμ., με δυο ανισόπεδους κόμβους. Ο προϋπολογισμός της μελέτης είναι 1,1 εκ. ευρώ και θα συνταχθεί άμεσα φάκελος της μελέτης, προκειμένου να ανατεθεί το ταχύτερο δυνατό». Ο κ. Τσιότρας ανακοίνωσε επιπλέον, ότι έως το τέλος του 2009 θα ολοκληρωθούν μελέτες για την παράκαμψη Χαλκηδόνα – Μελίσσι και Μαυροβούνι – Έδεσσα. Κατά την παράδοση του έργου, το παρόν έδωσαν και ο Δήμαρχος Πέλλας, Απόστολος Τσαλταφερίδης, ο Βουλευτής της Ν.Δ., Δάνης Τζαμτζής, η Αρχαιολογική Υπηρεσία, με την Προϊσταμένη, Μαρία Ακαμάτη και πολλοί εκπρόσωποι της ΝΟΔΕ. Ο Δήμαρχος Πέλλας, μίλησε για την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων, μέσω της παράκαμψης της Πελλαίας Χώρας, αλλά και τη σπουδαιότητα του έργου για τη μείωση των ατυχημάτων που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια ήταν συχνά. «Είναι το πρώτο κομμάτι που παραδίδεται και πιστεύω ότι με την επέκταση και την παράδοση όλου του έργου, πλέον η Πέλλα θα αποκτήσει την προσβασιμότητα και την επισκεψιμότητα που της αναλογεί. Θεωρώ ότι είναι ένα έργο πνοής για την ανάδειξη του πολιτισμού, για να γνωρίσουν όλοι την ιστορία μας και να κλείσουν κάποια στόματα». Ο κύριος Τζαμτζής μίλησε για το έργο, τονίζοντας ιδιαίτερα τη σημασία του, διότι όπως είπε όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες των ατυχημάτων και δυστυχημάτων που συμβαίνουν όλα αυτά τα χρόνια, στο κομμάτι καρμανιόλα, που επιτέλους παραδόθηκε το ένα τμήμα του και με την ολοκλήρωση του θα ενωθεί με την Εγνατία Οδό.

Σχόλια