Τελεσίγραφο για την απεργία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Τελεσίγραφο για την απεργία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
9 Ιουνίου, 2016

Τελεσίγραφο για την απεργία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Την πεποίθηση ότι η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ποια είναι η γεωπολιτική πλευρά των όσων συμβαίνουν στη γεωγραφική γειτονιά της χώρας μας και να αναλάβουν πρωτοβουλίες γύρω από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, του αεροδρομίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξέφρασε σήμερα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, μιλώντας από το βήμα του διήμερου αναπτυξιακού συνεδρίου, που διοργανώνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ. Σύμφωνα με πληροφορίες της "Μ", μάλιστα, εάν η απεργία των εργαζομένων στον ΟΛΘ δεν λήξει έως αύριο, θα γίνουν όλες οι απαραίτητες νομικές ενέργειες ώστε να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική.

Ο κ. Πιτσιόρλας πρόσθεσε ότι αν όλοι αντιληφθούν τις νέες διεθνείς ισορροπίες, αλλά και τον σχεδιασμό των γειτονικών κρατών, τότε θα γίνει αντιληπτό και το πόσο άκαιρες και καταστροφικές είναι οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

«Όταν το καταλάβουμε, το λιμάνι θα έχει απαξιωθεί τόσο που θα είναι πολύ αργά» είπε χαρακτηριστικά και υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση Ερντογάν υπέγραψε ήδη συμφωνία για τη δημιουργία παράλληλου καναλιού στον Βόσπορο, προκειμένου να υποβαθμίσει ένα μεγάλο (ελληνικό) πλεονέκτημα στον τομέα των μεταφορών.

«Αυτή τη στιγμή τρέχουν τρία πράγματα: η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, του αεροδρομίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία εύχομαι να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα. Πρέπει να ετοιμάσουμε πρωτοβουλίες και έργα γύρω απ' αυτά τα τρία θέματα, που να αναδεικνύουν τη θέση της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών και της επαφής με Ευρώπη, να μπούμε στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους. Στην περίπτωση της επιδιωκόμενης θαλάσσιας σύνδεσης με τη Σμύρνη για παράδειγμα, αν τα καταφέρουμε, θα διοχετευτεί τεράστια κίνηση φορτηγών και εμπορευμάτων δια της Θεσσαλονίκης. Σε μία περίοδο που τόσο χρήματα δίνονται από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το "Μάρκο Πόλο", η Ελλάδα θα έπρεπε να πάρει μεγάλες πρωτοβουλίες. Δεν μπορούμε να μείνουμε έξω. Να θέσουμε τέτοιου είδους προτάσεις στο τραπέζι» σημείωσε και πρόσθεσε ότι αν δεν καταφέρουμε να απαντήσουμε στον ανταγωνισμό και δεν συνειδητοποιήσουμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις διεθνείς συγκρούσεις στην περιοχή μας προς όφελός μας, τότε δεν θα κάνουμε τίποτα.

Ο ίδιος σημείωσε πως το γεγονός ότι η περιοχή της Βόρειας Ελλάδας ενεπλάκη σε αντιπαραθέσεις άγονες, «ότι μας έπιασε το υπερφίαλο μας με το κέντρο των Βαλκανίων και δεν αντιληφθήκαμε το νέο ανταγωνιστικό πεδίο που ανοίγεται, μας οδήγησε να χάσουμε 20 χρόνια και να δημιουργήσουμε αρνητικούς όρους για τα επόμενα».

Η σύγκρουση Ευρώπης- ΗΠΑ με τη Ρωσία για τα ενεργειακά και ο φορολογικός ανταγωνισμός από τα Βαλκάνια

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ.Πιτσιόρλας στο γεγονός ότι η σύγκρουση Ευρώπης- ΗΠΑ με τη Ρωσία για ενεργειακά ζητήματα κυρίως εξελίσσεται με επίκεντρο την περιοχή γύρω από τη Βόρεια Ελλάδα. «Άλλη θα είναι η εξέλιξη αν υπάρχει συμφωνία των δύο πλευρών, άλλη αν υπάρχει έχθρα και κόντρα όπως σήμερα» σημείωσε. Πρόσθεσε ότι ο έντονος φορολογικός ανταγωνισμός από τις γειτονικές χώρες προσδιορίζει καθοριστικά τα δρώμενα στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, καταστρέφει τον ιστό της οικονομίας στην πόλη. Είναι και σχέδιο των γειτόνων μας αυτό, δεν συμβαίνει απλά τυχαία. Καλά κάνουν (οι γείτονες) να προσπαθούν να εξουδετερώσουν τα πλεονεκτήματα που έχει λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σημείωσε τέλος ότι θα υπάρξει συνέχεια και στην πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, για την αξιοποίηση των σημαντικών ακινήτων του δημοσίου στη περιοχή, ενώ επεσήμανε το σημαντικό όφελος που θα μπορούσε να υπάρξει για την Ελλάδα από τη δημιουργία Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και από την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καστοριάς, το οποίο, αν σχεδιαζόταν και αξιοποιείτο κατάλληλα θα μπορούσε -λόγω της γειτνίασής του με την Αλβανία και την πΓΔΜ- να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη.

 

 

Πηγή: makthes.gr

Σχόλια