«Οδικός Αξονας Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης»

«Οδικός Αξονας Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης»
30 Απριλίου, 2008

«Οδικός Αξονας Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης»

Τη σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης του «Οδικού Αξονα Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης» υπέγραψε ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθηγητής, Γιώργος Τσιότρας. Ο προϋπολογισμός της μελέτης είναι 1,8 εκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα ενός έτους. Όπως δήλωσε ο κ. Τσιότρας, «ο νέος δρόμος που θα μελετηθεί θα δημιουργήσει νέες συνθήκες για τις μετακινήσεις των κατοίκων της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, η οποία σήμερα αντιμετωπίζει σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα, παρά το γεγονός ότι σημαντικοί οδικοί άξονες τη διατρέχουν, όπως η οδός Λαγκαδά, η εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή, ενώ βρίσκεται κοντά στα εθνικά και διεθνή οδικά δίκτυα (Εγνατία, ΠΑΘΕ, εθνικές οδοί). Ενώ στους διερχόμενους από τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη δίνεται πλέον η δυνατότητα να μετακινηθούν με άνεση και ασφάλεια στις εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος διαδρομές, για τους κατοίκους της περιοχής τα προβλήματα σύνδεσής τους με τους κύριους οδικούς άξονες είναι σημαντικά. Για παράδειγμα η εξωτερική περιφερειακή χρησιμοποιείται ελάχιστα από τους κατοίκους, ενώ η εσωτερική περιφερειακή αντιμετωπίζει τεράστιους κυκλοφοριακούς φόρτους καθημερινά, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται ο κόσμος. Το αίτημα για τη δημιουργία ενός νέου οδικού άξονα, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της περιοχής ήταν καθολικό και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους κατοίκους και αντιλαμβανόμενη πως ο πληθυσμός της περιοχής εμφανίζει σημαντικά αυξητικές τάσεις (τετραπλασιάστηκε τα τελευταία 15 χρόνια), αποφάσισε να μελετήσει την κατασκευή του ‘Οδικού Αξονα Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης’. Η χρηματοδότηση της μελέτης θα γίνει από το αναπτυξιακό πρόγραμμα τοπικής αυτοδιοίκησης ‘Θησέας’. Η μελέτη θα ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο και ακολούθως θα προσπαθήσουμε να βρούμε χρηματοδότηση για την κατασκευή του έργου». Ο νέος δρόμος θα έχει μήκος 7,5 χιλιομέτρων και θα χαραχθεί παράλληλα και μεταξύ της εσωτερικής και εξωτερικής περιφερειακής. Θα συνδέει την οδό Λαγκαδά (από το ύψος του κόμβου Ωραιοκάστρου) με την περιοχή των ΕΛΠΕ (παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Κιλκίς). Ο Οδικός Αξονας Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης θα δίνει διέξοδο στους κατοίκους της περιοχής προς τις εθνικές οδούς που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τα σημαντικότερα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας (Εδεσσα, Κιλκίς, Σέρρες) και κατ’ επέκταση με όλη τη χώρα. Επίσης, θα δώσει διέξοδο και προς τον άξονα ΠΑΘΕ, αλλά και την Εγνατία οδό.

Σχόλια