Καρμανιόλα η περιφερειακή Θεσσαλονίκης

Καρμανιόλα η περιφερειακή Θεσσαλονίκης
4 Ιουνίου, 2008

Καρμανιόλα η περιφερειακή Θεσσαλονίκης

Ακόμη ένας άνθρωπος έχασε χθες τη ζωή του σε τροχαίο στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, ενώ κυκλοφοριακό έμφραγμα προσκλήθηκε σε ολόκληρη την πόλη για τέσσερις ώρες. Το τραγικό περιστατικό συνέβη στον κόμβο του Επταπυργίου μετά τη σύγκρουση δύο Ι.Χ. αυτοκινήτων. Κάθε μέρα στην περιφερειακή σημειώνονται, κατά μέσο όρο, τρία-τέσσερα τροχαία ατυχήματα ενώ καταγράφεται τουλάχιστον μία σύγκρουση με τραυματισμό την εβδομάδα. Τα περισσότερα σημειώνονται στο 16ο χιλιόμετρο, πριν από τον κόμβο της Τριανδρίας. Το δυστύχημα σημειώθηκε ενώ ο οδηγός του αυτοκινήτου είχε σταματήσει στην άκρη του δρόμου για να αλλάξει λάστιχο. Διερχόμενο όχημα έπεσε πάνω στο ακινητοποιημένο αυτοκίνητο παρασέρνοντας τρία άτομα που προσπαθούσαν να επιδιορθώσουν τη βλάβη, με συνέπεια ο ένας να χάσει τη ζωή του και δύο να τραυματιστούν. Στο σημείο του δυστυχήματος μετέβησαν άμεσα περιπολικά της τροχαίας, ασθενοφόρα αλλά και οχήματα της πυροσβεστικής υπηρεσίας. Tο ρεύμα της περιφερειακής οδού προς τα δυτικά έκλεισε για τουλάχιστον ένα ημίωρο ενώ δημιουργήθηκε μία ατελείωτη ουρά χιλιάδων ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, που έφτασε μέχρι την εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών. Όσοι δεν μπλοκαρίστηκαν στην περιφερειακή οδό αναζήτησαν διέξοδο στους δρόμους της πόλης, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μποτιλιάρισμα σχεδόν σε ολόκληρη την πόλη. Η κατασκευή της περιφερειακής προέβλεπε φόρτο 50.000 αυτοκινήτων την ημέρα, αλλά εξυπηρετεί τουλάχιστον 100.000 οχήματα. Άρα δεν είναι αυτοκινητόδρομος, είναι καρμανιόλα”, υπογραμμίζουν υπεύθυνοι της τροχαίας. Η λύση σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους έρχεται από τις ευρωπαϊκές πόλεις, που με επιτυχία αντιμετώπισαν ανάλογα προβλήματα εδώ και χρόνια. “Είμαστε η μοναδική πόλη της Ευρώπης αυτού του πληθυσμού χωρίς μέσο σταθερής τροχιάς. Είναι απαραίτητη η κατασκευή του μετρό αλλά και των επεκτάσεών του άμεσα. Το λεωφορείο μπορεί να λειτουργεί στον αστικό ιστό μόνο ως συμπληρωματικό και όχι ως βασικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Σχόλια